Mijn ervaring als marketeer
BEKNOPT CV VAN ANNE DIERICKX
02-2020 tot vandaag
Markand
Bestuurder
Met Markand help ik bedrijven en startups om hun diensten en producten beter in de markt te zetten. Door samen een duidelijke marketingstrategie te ontwikkelen, die op haar beurt de basis vormt voor een marketingplan vol doeltreffende marketingprojecten. Zodat hun marketinginspanningen maximaal renderen.
03-2017 tot 10-2019
Paul Hartmann - Benelux
Marketing Manager
Leidinggevende van een team van 12 marketeers, verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van de marketingactiviteiten voor alle productgroepen (surgical, wondzorg, incontinentiezorg, desinfectie en personal health care) en voor alle klantsegmenten (ziekenhuizen, woonzorgcentra, thuiszorg, apotheken).
05-2016 tot 02-2017
Baxalta / Shire - België
Senior Product Manager Hematology
Verantwoordelijk voor de strategische plannen op korte en middellange termijn en de uitvoering ervan, voor ADVATE stollingsfactor VIII.
01-2016 tot 05-2016
Paul Hartmann - België
Marketing Supervisor Risk & Wound
Verantwoordelijk voor de planning en uitvoering van de marketingactiviteiten voor de productgroepen surgical en wondzorg.
11-2008 tot 12-2014
Mölnlycke health care - Global
Global Marketing Manager New Products & Channels
Samen met een cross-functioneel team verantwoordelijk voor het uitwerken van het business plan, de marketingstrategie en het portfolioplan voor een nieuwe productcategorie (business development project).
Global Category Director Trays & Drapes
Leidinggevende van het global marketingteam, verantwoordelijk voor het lange-termijn portfolioplan en voor het opstellen en ten uitvoer brengen van het strategisch marketingplan.
Sales Operations Manager Surgical Proceduretrays EMEA
Begeleiden en ondersteunen van de lokale sales- en marketingteams bij de implementatie van de strategie en het marketingplan voor chirurgische proceduretrays.
Global Product Manager Surgical Proceduretrays
Marktonderzoek en positionering van chirurgische proceduretrays, en ontwikkeling en implementatie van de strategie en het marketing-communicatieplan.
02-2001 tot 10-2008
Mölnlycke health care - Benelux
Marketing Manager Surgical
Leidinggevende van een team van 6 marketeers, verantwoordelijk voor het uitwerken en uitvoeren van alle sales- en marketingactiviteiten, en voor het ontwikkelen van programma’s om de efficiëntie in de verkoop van chirurgische proceduretrays te verhogen.
Brand Manager Surgical
Verantwoordelijk voor het beheer van het lokale productassortiment en voor het ontwikkelen en implementeren van de lokale sales- en marketingprogramma’s.
09-1990 tot 06-1991
Postgraduaat sales & marketing management
Met grote onderscheiding afgerond aan het Hoger Instituut voor Postgraduaat Onderwijs (HIPO Liedekerke).
01-1989 tot 01-2001
Becton Dickinson Medical Division - Benelux
Na een eerste periode als sales- en marketingassistente zet ik de stap naar de verkoop als vertegenwoordiger voor Oost- en West-Vlaanderen. Vervolgens ben ik verantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten van de medische divisie, eerst als Product Manager en later als Marketing Manager (met een team van 3 marketeers).
08-1984 tot 12-1988
Philips Professional Systems - België
Administratief assistente van de afdeling Publiciteit & PR: mijn eerste stappen in de marketingwereld.
09-1982 tot 06-1984
Economisch hoger onderwijs
Met onderscheiding afgerond aan de Industriële Hogeschool van het Rijk (IHSR Gent).